Karta „Bilet Metropolitalny”
Oferta „Warszawa+” skierowana jest do gmin aglomeracji warszawskiej, których mieszkańcy korzystają codziennie z komunikacji zbiorowej organizowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego. Dokładniej do tych samorządów, które są gotowe na wyższe dopłaty do funkcjonowania komunikacji, oferując w zamian swoim mieszkańcom możliwość tańszego podróżowania komunikacją miejską.
Tańsze bilety mogą być kodowane wyłącznie na spersonalizowanej (posiadającej zdjęcie oraz imię i nazwisko właściciela) karcie wydawanej mieszkańcom przez gminy. Karta „Bilet Metropolitalny” wydawana jest osobom, które zamieszkują Gminę Otwock i rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Otwocku oraz dla dzieci tych osób. Szczegóły dotyczące wydawania kart „Bilet Metropolitalny” zawierają:
Pliki do pobrania
Plik: Uchwała Nr LXVIII/526/18 Rady Miasta Otwocka z dnia 29 czerwca 2018 roku w sprawie dopłat do cen biletów za usługi przewozowe środkami lokalnego transportu zbiorowego organizowanego przez m.st. Warszawa oraz zgody na zawarcie porozumienia w sprawie tych dopłat z m. st. Warszawa., Rozmiar: 261.19kBPlik: Zarządzenie Nr 198/2018 Prezydenta Miasta Otwocka z dnia 14 sierpnia 2018 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu wydawania karty „Bilet Metropolitalny”, Rozmiar: 570.46kBPunkt Obsługi Karty zlokalizowany jest w Urzędzie Miasta Otwocka.
Karty wyrabiane są w poniedziałki w godzinach 8:00 - 18:00
Do karty wymagane jest zdjęcie o wymiarach 35x45 mm.Bilety w ramach oferty „Warszawa+” można kupić (poprzez doładowanie karty) wyłącznie w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.
Bilet 30-dniowy imienny, ważny w obu strefach, kosztuje obecnie 180 zł (ulgowy 90 zł).
Tymczasem mieszkaniec gminy Otwock, który korzysta z oferty „Warszawa+” zapłaci za niego jedynie 120 zł (ulgowy 60 zł).
Na bilet 90-dniowy imienny na obie strefy trzeba wydać bez żadnej zniżki 460 zł (ulgowy 230 zł). W ramach „Warszawa+” bilet ten kosztuje tylko 330 zł (ulgowy 165 zł). Mieszkańcy Gminy, którzy korzystają z oferty „Warszawa+” mogą także kupić tańsze bilety tylko na drugą strefę. 30-dniowy kosztuje 72 zł (ulgowy 36 zł), a 90-dniowy – 212 zł (ulgowy 106 zł). Dla porównania – bilety na drugą strefę bez zniżki kosztują odpowiednio 112 zł (ulgowy 56 zł) i 282 zł (ulgowy 141 zł). Różnicę w cenie biletów pokrywa Gmina Otwock.
Wniosek o wydanie Karty „Bilet Metropolitalny"
Aby otrzymać Kartę "Bilet Metropolitalny" należy:
- Wypełnić wniosek (strona www.karta.otwock.pl przez którą będzie możliwość składania wniosku w formie elektronicznej)
- Wysłać go do Urzędu Miasta Otwocka - kliknąć przycisk "WYŚLIJ WNIOSEK"
- Przyjść do Urzędu Miasta Otwocka do Punktu Obsługi Karty "Bilet Metropolitalny” z następującymi dokumentami:
- pierwszą stroną PIT-u za rok poprzedni,
- potwierdzeniem złożenia PIT-u (pieczęć wpływu, potwierdzenie nadania z poczty, UPO – Urzędowe Poświadczenie Odbioru),
- zdjęciem o wymiarach 35x45 mm,
- dowodem osobistym lub inny dokumentem tożsamości ze zdjęciem.
lub (w przypadku osób uczących się i
nierozliczających się w Urzędzie Skarbowym w Otwocku, ale mieszkających
na terenie gminy Otwock)
- pierwszą stroną PIT-u/ów za rok poprzedni
obojga rodziców (rozliczających się w Urzędzie Skarbowym w Otwocku i
mieszkających na terenie gminy Otwock),
- potwierdzeniem złożenia PIT-u/ów (pieczęć wpływu, potwierdzenie nadania z poczty, UPO),
- ważną legitymacją szkolną/studencką,
- zdjęciem o wymiarach 35x45 mm,
- dowodem osobistym rodzica lub innym dokumentem tożsamości ze zdjęciem.
Karta (po sprawdzeniu uprawnień) zostanie wydana "od ręki".
UWAGA:
Wniosek przesłany elektronicznie przez osobę ubiegającą się o
wydanie karty przechowywany jest w bazie danych przez okres 7 dni od
dnia złożenia. Po tym terminie wniosek jest automatycznie i bezpowrotnie
usuwany.
Dzieci/studenci nie rozliczający podatku dochodowego od osób
fizycznych za rok poprzedni do wyrobienia Karty „Bilet Metropolitalny”
przychodzą min. z jednym z rodziców wraz z wyżej wymienionymi
dokumentami.
Pytania i pomoc w wypełnieniu wniosku o uzyskanie Karty „Bilet
Metropolitalny” można uzyskać
pod numerem telefonu 22 779 20 01 w. 135
(opłata zgodnie ze stawką operatora)
Pliki do pobrania
Plik: Regulamin wydawania Karty Bilet Metropolitalny, Rozmiar: 290.5kBPlik: Punkty Obsługi Pasażera ZTM - adresy, Rozmiar: 166.21kB