Wyszukaj
Facebook YouTube
A A+ A++ Wersja kontrastowa
BIP BIP
Miasto Otwock
STRONA GŁÓWNA Mieszkaniec Programy społeczne Bilet Metropolitalny

Bilet Metropolitalny

Budynki - ozdobnik

Karta „Bilet Metropolitalny”

Oferta „Warszawa+” skierowana jest do gmin aglomeracji warszawskiej, których mieszkańcy korzystają codziennie z komunikacji zbiorowej organizowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego. Dokładniej do tych samorządów, które są gotowe na wyższe dopłaty do funkcjonowania komunikacji, oferując w zamian swoim mieszkańcom możliwość tańszego podróżowania komunikacją miejską.

Tańsze bilety mogą być kodowane wyłącznie na spersonalizowanej (posiadającej zdjęcie oraz imię i nazwisko właściciela) karcie wydawanej mieszkańcom przez gminy. Karta „Bilet Metropolitalny” wydawana jest osobom, które zamieszkują Gminę Otwock i rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Otwocku oraz dla dzieci tych osób. Szczegóły dotyczące wydawania kart „Bilet Metropolitalny” zawierają:

Pliki do pobrania

Plik: Uchwała Nr LXVIII/526/18 Rady Miasta Otwocka z dnia 29 czerwca 2018 roku w sprawie dopłat do cen biletów za usługi przewozowe środkami lokalnego transportu zbiorowego organizowanego przez m.st. Warszawa oraz zgody na zawarcie porozumienia w sprawie tych dopłat z m. st. Warszawa., Rozmiar: 261.19kBPobierzPlik: Zarządzenie Nr 198/2018 Prezydenta Miasta Otwocka z dnia 14 sierpnia 2018 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu wydawania karty „Bilet Metropolitalny”, Rozmiar: 570.46kBPobierz

Punkt Obsługi Karty zlokalizowany jest w Urzędzie Miasta Otwocka.

Karty wyrabiane są w poniedziałki w godzinach 8:00 - 18:00


Do karty wymagane jest zdjęcie o wymiarach 35x45 mm.

Bilety w ramach oferty „Warszawa+” można kupić (poprzez doładowanie karty) wyłącznie w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.

Bilet 30-dniowy imienny, ważny w obu strefach, kosztuje obecnie 180 zł (ulgowy 90 zł).

Tymczasem mieszkaniec gminy Otwock, który korzysta z oferty „Warszawa+” zapłaci za niego jedynie 120 zł (ulgowy 60 zł).

Na bilet 90-dniowy imienny na obie strefy trzeba wydać bez żadnej zniżki 460 zł (ulgowy 230 zł). W ramach „Warszawa+” bilet ten kosztuje tylko 330 zł (ulgowy 165 zł). Mieszkańcy Gminy, którzy korzystają z oferty „Warszawa+” mogą także kupić tańsze bilety tylko na drugą strefę. 30-dniowy kosztuje 72 zł (ulgowy 36 zł), a 90-dniowy – 212 zł (ulgowy 106 zł). Dla porównania – bilety na drugą strefę bez zniżki kosztują odpowiednio 112 zł (ulgowy 56 zł) i 282 zł (ulgowy 141 zł). Różnicę w cenie biletów pokrywa Gmina Otwock.

Wniosek o wydanie Karty „Bilet Metropolitalny"

Aby otrzymać Kartę "Bilet Metropolitalny" należy:

- Wypełnić wniosek (strona www.karta.otwock.pl przez którą będzie możliwość składania wniosku w formie elektronicznej)
- Wysłać go do Urzędu Miasta Otwocka - kliknąć przycisk "WYŚLIJ WNIOSEK
- Przyjść do Urzędu Miasta Otwocka do Punktu Obsługi Karty "Bilet Metropolitalny” z następującymi dokumentami:


lub (w przypadku osób uczących się i nierozliczających się w Urzędzie Skarbowym w Otwocku, ale mieszkających na terenie gminy Otwock)


Karta (po sprawdzeniu uprawnień) zostanie wydana "od ręki".


UWAGA:

Wniosek przesłany elektronicznie przez osobę ubiegającą się o wydanie karty przechowywany jest w bazie danych przez okres 7 dni od dnia złożenia. Po tym terminie wniosek jest automatycznie i bezpowrotnie usuwany.


Dzieci/studenci nie rozliczający podatku dochodowego od osób fizycznych za rok poprzedni do wyrobienia Karty „Bilet Metropolitalny” przychodzą min. z jednym z rodziców wraz z wyżej wymienionymi dokumentami.   


Pytania i pomoc w wypełnieniu wniosku o uzyskanie Karty „Bilet Metropolitalny”  można uzyskać
pod numerem telefonu 22 779 20 01 w. 135 (opłata zgodnie ze stawką operatora)

Pliki do pobrania

Plik: Regulamin wydawania Karty Bilet Metropolitalny, Rozmiar: 290.5kBPobierzPlik: Punkty Obsługi Pasażera ZTM - adresy, Rozmiar: 166.21kBPobierz