Organizacje pozarządowe, działające na terenie naszego Miasta,
stanowią znaczny potencjał społeczny. Tworzone są przez ludzi
autentycznie zaangażowanych w problemy społeczne i zainteresowanych
działaniami na rzecz mieszkańców Otwocka.
Priorytetem Gminy Otwock
jest jak najlepsze zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, którą
tworzą jej mieszkańcy, a aktywna współpraca z organizacjami
pozarządowymi i liderami środowisk lokalnych, jest jednym z elementów
efektywnego kierowania jej rozwojem.
Urząd Miasta Otwocka zabiega o
to, aby w jego dokumentach planistycznych uwzględniane były organizacje
pozarządowe, jako podmioty identyfikujące i definiujące problemy
społeczne oraz niewykorzystane szanse rozwoju, a także jako realizatorzy
zadań zawartych w tych dokumentach.
Programy współpracy Gminy Otwock z organizacjami pozarządowymi i
podmiotami wymienionymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie stanowią element polityki społeczno - finansowej Miasta.
Programy te realizowane są w oparciu o zasady: partnerstwa, jawności,
pomocniczości, efektywności, uczciwej konkurencji i suwerenności stron.
U podłoża w/w programów leży przekonanie władz otwockiego samorządu o
korzyściach z nich płynących, co znalazło potwierdzenie w
dotychczasowej współpracy, która pokazała, że organizacje pozarządowe
stały się odpowiedzialnymi i kompetentnymi partnerami Otwocka w
realizacji jego zadań, dotyczących różnych obszarów życia społecznego i
sposobów rozwiązywania trudnych problemów.
Dla Miasta ważne jest, aby organizacje działające na jego terenie,
miały świadomość, że nie są pozostawione samym sobie, lecz mogą liczyć
na wsparcie władz Otwocka, stąd też dokładamy wszelkich starań, aby na
przestrzeni lat ta współpraca była bardziej owocna.
Prezydent Miasta
Otwocka oraz Przewodniczący Rady Miasta Otwocka dziękują organizacjom
pozarządowym, działającym na terenie Gminy Otwock za wszystkie formy
aktywności, jakie podejmują, zapraszając do dalszej współpracy,
dotyczącej realizacji zadań na rzecz mieszkańców Otwocka.