W 2021 r. Miasto Otwock kolejny raz zamierza pomóc mieszkańcom Otwocka w utylizacji problematycznych odpadów zawierających azbest w ramach realizacji „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Otwocka, woj. mazowieckie, na lata 2008-2032” przyjętego Uchwałą Nr XLVII/358/10 Rady Miasta Otwocka z dnia 27.04.2010r., korzystając z dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Zgodnie z regulaminem Programu WFOŚiGW pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie województwa mazowieckiego” osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej, w tym również wspólnoty mieszkaniowe mogą składać wnioski o dofinansowanie za pośrednictwem gminy (Wniosek w postaci Oświadczenia składają do Prezydenta Miasta Otwocka).
Miasto w oparciu o oświadczenia właścicieli nieruchomości zleci firmie wyłonionej w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych odbiór zdemontowanych płyt azbestowych ze zgłoszonych nieruchomości.
W związku z tym osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, które mają zdemontowane płyty azbestowe lub zamierzają w 2021 r. wymieniać dach pokryty płytami azbestowymi i chcą skorzystać z pomocy powinny najpóźniej do 31 maja br. złożyć w tut. Urzędzie:
lub
Druki Oświadczenia oraz „Informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania do pobrania ze strony internetowej Miasta Otwocka.
otwiera się w nowym oknie
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska:
numer telefonu (22) 779 – 20 – 01 wew. 171
adres e-mail: srodowisko@otwock.pl