Urząd Stanu Cywilnego
tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 111, 136, 137 lub 22 779 46 84
e-mail: usc@otwock.pl
budynek "C", parter
Kierownik: Jolanta Wysocka
tel. 22 779 46 84
Zadania jednostki
Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:
1) rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów w Systemie Rejestrów Państwowych (SRP);
2) dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego;
3) prowadzenie i archiwizowanie ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych;
4) prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk;
5) dokonywanie innych czynności wynikających z przepisów ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1681 z późn. zm.), ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1359 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 ze zm.);
6) obsługi przyjmowania przez Prezydenta lub Sekretarza ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
7) prowadzenie spraw związanych z długoletnim pożyciem małżeńskim, w tym przygotowywanie wniosków do Wojewody w sprawie medali "Za długoletnie pożycie małżeńskie;
8) współpracy z polskimi placówkami dyplomatycznymi za granicą w zakresie działania USC.