Wydział Gospodarki Komunalnej i Transportu Zbiorowego
tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 310, 118, 139 lub 22 779 21 11
e-mail: wgk@otwock.pl
budynek "B", II piętro
Naczelnik: Karolina Wojnicz
tel. 22 779 21 11
Zadania jednostki
Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja polityki Miasta w sprawach należących do zakresu działania Wydziału,
2) zarządzanie drogami gminnymi, w szczególności ich utrzymanie (wraz z chodnikami i parkingami), w tym:
- a) planowanie i realizacja budżetu Miasta w zakresie bieżącego utrzymania dróg,
- b) ewidencja dróg gminnych,
- c) oznakowanie dróg gminnych,
- d) lokalizacja urządzeń w pasie drogowym,
- e) utrzymanie czystości,
- f) zajęcie pasa drogowego,
- g) umieszczenie urządzeń i reklam w pasie drogowym,
- h) organizacja ruchu drogowego w zakresie przygotowania i opiniowania projektów,
- i) lokalizacja zjazdów,
- j) współpraca z innymi podmiotami w zakresie dróg publicznych,
- k) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie dróg publicznych;
3) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem ruchem drogowym,
4) realizacja zadań Miasta w zakresie oświetlenia i sygnalizacji świetlnej,
5) współpraca z innymi zarządcami dróg i innymi zarządcami ruchu drogowego,
6) realizacja zadań Miasta w zakresie lokalnego transportu zbiorowego,
7) prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami komunikacyjnymi,
8) planowanie rozwoju terenów zieleni w Mieście, we współpracy z Wydziałem Ochrony Środowiska,
9) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, utrzymaniem i eksploatacją terenów zielonych, parków, skwerów, placów zabaw, fontann, zdrojów ulicznych, punktów szybkiego napełniania wozów strażackich, kanalizacji deszczowej itp.,
10) prowadzenie spraw dotyczących targowisk miejskich, w tym opłaty targowej, 11) zapewnienie funkcjonowania miejskiej infrastruktury technicznej, w tym zapewnienie dostawy wody,
12) koordynacja i realizacja zadań zapewniających techniczne utrzymanie i opiekę nadmiejscami pamięci narodowej,
13) planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na obszarze Miasta,
14) prowadzenie spraw związanych z cmentarzami,
15) planowanie, organizowanie i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym, w tym:
- a) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem zadań w zakresie przewozu osób środkami komunikacji miejskiej na terenie Miasta Otwocka,
- b) kontrola jakości i punktualności transportu zbiorowego,
- c) określanie warunków technicznych funkcjonowania linii komunikacyjnych,
- d) przygotowywanie i realizacja usług z zakresu korzystania przez pasażerów z miejskiej komunikacji zbiorowej,
- e) przygotowywanie zasad korzystania z miejskiej komunikacji zbiorowej, w tym również z korzystania z przystanków autobusowych,
- f) nadzorowanie i aktualizacja informacji w zakresie świadczonych usług transportu zbiorowego, w szczególności aktualizacja rozkładów jazdy na przystankach autobusowych oraz ich publikacja na stronie internetowej Urzędu Miasta.