Wyszukaj
Facebook YouTube
A A+ A++ Wersja kontrastowa
BIP BIP
Miasto Otwock
STRONA GŁÓWNA Urząd Schemat organizacyjny Urzędu Miasta Otwocka Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych

Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych

Budynki - ozdobnik

Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych

tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 154, 126, 122, 142, 144, 141, 135 lub 779 27 29;
e-mail: wom@otwock.pl wso@otwock.pl

budynek "B", parter

Funkcję Naczelnika Sprawuje: Magdalena Masłocha


Zadania jednostki

Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:

1) udzielanie informacji o procedurach obowiązujących przy załatwianiu spraw
w Urzędzie oraz właściwości rzeczowej poszczególnych wydziałów, biur i miejskich jednostek organizacyjnych,

2) na stanowiskach obsługiwanych przez pracowników wyznaczonych komórek organizacyjnych Urzędu:

a) udzielanie kompleksowej informacji dotyczącej spraw, których załatwienie należy  do kompetencji reprezentowanych komórek Urzędu,

b) wydawanie kart informacyjnych, druków i formularzy,

c) przyjmowanie pism, wniosków i podań oraz sprawdzanie kompletności składanych dokumentów,

d) wydawanie dokumentów, których termin odbioru uzgodniono wcześniej z interesantem.

3) w zakresie obsługi przedsiębiorców:

a) obsługa wniosków do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),

b) wydawanie zaświadczeń i udzielanie odpowiedzi dotyczących przedsiębiorców funkcjonujących w oparciu o wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej (EDG) prowadzonej przez Prezydenta do dnia 31 grudnia 2011r.,

c) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

d) kontrola przedsiębiorców w zakresie przestrzegania udzielonych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

e) obsługa Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

f) wykonywanie czynności w ramach punktu potwierdzania profili zaufanych – potwierdzanie, przedłużanie ważności i unieważnienie profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej,

g) prowadzenie spraw związanych z organizacją czasu pracy placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych,

h) opiniowanie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Miasta,

i) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.

4) w zakresie spraw obywatelskich:

a) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość,

b) prowadzenie ewidencji ludności,

c) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,

d) prowadzenie rejestru wyborców oraz aktualizacja tego rejestru,

e) prowadzenie spraw i przygotowywanie niezbędnych materiałów do przeprowadzania wyborów prezydenckich, parlamentarnych i samorządowych oraz referendów,

f) występowanie do sądu z wnioskiem o wyznaczenie przedstawiciela dla osoby nieobecnej lub niezdolnej do czynności prawnych,

g) przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane,

h) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem pozwoleń na przeprowadzenie zbiórki na terenie Miasta lub jego części,

i) udzielanie pomocy USC w sprawach wydawania dokumentów z Systemu Rejestrów Państwowych (SRP),

j) realizacja Programu „Karta Rodzina 3+” oraz Programu „Karta Dużej Rodziny”, „Karta Rodzina N+”

k) prowadzenie spraw związanych z repatriacją.