Wyszukaj
Facebook YouTube
A A+ A++ Wersja kontrastowa
BIP BIP
Miasto Otwock
STRONA GŁÓWNA Urząd Schemat organizacyjny Urzędu Miasta Otwocka Wydział Promocji i Spraw Społecznych

Wydział Promocji i Spraw Społecznych

Budynki - ozdobnik

Wydział Promocji i Spraw Społecznych

tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 110, 170, 114
e-mail: kultura@otwock.pl

budynek "C", I piętro

p. o. Naczelnika: Magdalena Szczęsna


Zadania jednostki

Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:

1) opracowanie i realizacja polityki informacyjnej Miasta,

2) opracowywanie i realizacja promocji Miasta,

3) organizacja i współorganizacja imprez w Mieście, w tym państwowych, międzynarodowych, rocznicowych, cyklicznych, oraz innych wydarzeń,

4) obsługa mieszkańców w zakresie informacji miejskich,

5) współpraca z przedsiębiorcami i organizacjami biznesu,

6) prowadzenie badań i pozyskiwanie informacji na potrzeby Urzędu, w tym w sprawach strategii, polityk, kierunków rozwoju, zamierzeń i planów Miasta,

7) gromadzenie materiałów związanych ze strategią rozwoju Miasta,

8) prowadzenie współpracy z zagranicą, w tym z miastami partnerskimi i stowarzyszeniami zagranicznymi,

9) poszukiwanie i pozyskiwanie sponsorów, inwestorów i partnerów dla Miasta,

10) opracowanie i realizacja polityki kulturalnej Miasta,

11) koordynacja przedsięwzięć kulturalnych na terenie Miasta,

12) wykonywanie zadań organizatora miejskich instytucji prowadzących działalność w zakresie kultury,

13) współpraca z innymi podmiotami w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

14) prowadzenie i aktualizacja ewidencji miejsc pamięci narodowej, krzyży i kapliczek przydrożnych oraz spraw związanych z upamiętnianiem i ochroną miejsc pamięci narodowej,

15) gromadzenie i ocena informacji dotyczących potrzeb zdrowotnych mieszkańców,

16) tworzenie i realizowanie programów profilaktycznych i promocji zdrowia, kierowanych do wybranej grupy mieszkańców lub całej społeczności lokalnej,

17) realizacja zadań Narodowego Programu Zdrowia,

18) organizowanie i nadzorowanie opieki pielęgniarskiej w środowisku nauczania i wychowania,

19) współpraca z podmiotami leczniczymi w zakresie prawidłowego zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych mieszkańców,

20) prowadzenie spraw z zakresu profilaktyki uzależnień, w tym związanych z przeciwdziałaniem alkoholizmowi,

21) współpraca z organizacjami pozarządowymi.